Traditioner

Fastelavn

Til fastelavn er børn og personale udklædte efter bedste evne. Vi slår katten af tønden og kårer kattekongen -og dronningen. Vi afholder forskellige konkurrencer, f.eks. ”bid til bolle”, ”spise snørebånd” og ”flødebolle-konkurrence”.

Sommerfest

Som afslutning på året, og farvelfest for kommende skolebørn, afholder vi i juni en sommerfest i samarbejde med institutionsbestyrelsen.

Hver familie bidrager til fælles buffet. Efter spisning, kan børnene prøve forskellige boder. Hele familien er velkommen.

Afslutningsfest for kommende skolebørn

Denne fest er kun for de ældste børn, som skal i skole. De inviteres til et par timer i børnehaven en aften uden far og mor. Her bliver de fejret, og der bliver sagt pænt farvel og ønsket held og lykke.

Fællesspisning

Forældrene står for at lave pitabrød og en masse lækkert fyld. Vi hilser på de nye børn og deres forældre. Fællesspisningen afholdes i august/september. Hele familien er velkommen

Børnehavens fødselsdag

I november har børnehaven fødselsdag – det fejres med morgenmad til hele familien, gaver fra børnehaven til børnehaven og fælles frokost for børnehavebørnene.

December / Jul

Hele december står i julens tegn;

I starten af december kommer nissen Nikodemus, som laver nissedrillerier i hele december. Han laver hver dag en seddel til børnene, som vi finder til samling.  På sedlen står hvad ”dagens opgave” er, det kan være en lille leg, en julesang eller andet.

Vi har et juletræ, som vi laver pynt til, og den sidste dag inden ferien, danser vi rundt om det.

Hver dag læses et kapitel fra en passende børnejulebog.