Den gode start

Børn er forskellige men

...Vi har gode erfaringer med, at I er med barnet et par timer den første dag, herefter skal barnet afleveres, og gerne have korte dage den første uge. Vi lærer ikke barnet at kende, før I er gået, da barnet vil søge kontakten til jer og ikke os. Barnet kan få en opfattelse af, at mor/far også skal gå i børnehaven, så det bliver bare en ny opstart, når I ikke længere bliver der. Det forstyrrer også de øvrige børn, når der er ”fremmede” i huset.

Vi sender altid velkomstbrev hjem til jer inden i starter op i Thorsens Alle.

Vi afholder en opstarts samtale med jer forældre før start, samt en 3-måneders trivselssamtale.

Ellers står vi altid til rådighed for en samtale når der opstår et behov. Dette kan være på foranledning af jer eller det pædagogiske personale.

Øvrige samtaler

Vi tilbyder:

• Samtale ved behov fra både forældre og personale
  • Samtale før skoleindskrivning

Vi arbejder med opsporingsmodellen og laver trivselsevalueringer 1 gange årligt. Giver denne anledning til en samtale eller dialogmøde, vil I altid blive kontaktet inden udsendelse af trivselsevalueringen.

Middagssøvn

Hvis jeres barn har behov for en middagssøvn, er der mulighed for det.

I skal selv medbringe lagen/sengetøj. I må gerne medbringe evt. sovedyr og sut.

Ble/Toilettræning

Hvis Jeres barn bruger ble, skal I selv medbringe bleer.

Det er vigtigt at bleerne er med tape i siderne, da vi ofte skifter barnet stående. Af samme årsag skal barnet også have todelt undertøj på, da dette gør det lettere for barnet selv at klare toiletbesøget eller øve af og påklædning.

Påklædning, tøj og sko

Jeres børn skal være klædt på så det passer til vejret. De skal have skiftetøj med, hvis der sker et uheld (ude- eller indefra kommende vand) Det er en stor hjælp, at så meget som muligt af børnenes tøj (specielt overtøj, huer, vanter, futsko og andet fodtøj) er mærket med navn, da det ellers kan være svært for os at hjælpe jeres børn med at lægge det på plads. Vi vil gerne have, at der altid er et sæt ekstra skiftetøj i børnehaven samt regntøj.

Af hensyn til sikkerhed på legepladsen er snore i overtrækstøj og lange halstørklæder forbudt. Personalet fjerner snorene, hvis ikke forældrene selv sørger for dette. Cykelhjelme må heller ikke anvendes på legepladsen.

Komme/gå

Af hensyn til dagens start og evt. aktiviteter vil vi gerne vide, hvis jeres barn holder fri eller kommer senere end kl. 9.30.

Af hensyn til barnet, vil vi også gerne kende ca. tidspunkt for hvornår barnet hentes. Hvis de spørger hvornår de bliver hentet, er det dejligt at kunne hjælpe dem med et cirka tidspunkt. (Ligesom i gerne vil vide hvornår I har fri)

Husk at give besked hvis andre henter barnet.

Det er vigtigt, at I afleverer barnet til en voksen, når I kommer om morgenen, ligeledes at I siger farvel til en voksen, når barnet bliver hentet.

Beskedsystem

Alle institutioner bruger dette beskedsystem, AULA, der er et system, hvor I og vi kan kommunikere med hinanden via PC eller app på mobil. Vi kan sende beskeder til hinanden, og I det er herigennem i melder ferie/fri/syg.  I skal hver især oprette jer med jeres egen NemID