Fødselsdag

Vi holder ca. 25 fødselsdage om året, så det bliver til mange fester

Der er mange forskellige meninger om hvad en fødselsdagsfest bør indeholde og vi bliver ofte spurgt til råds. Derfor har personalet og forældrebestyrelsen lavet et lille skriv:

• Hvis i gerne vil servere mad, består et måltid af én hovedret og højst én dessert (så hvis man serverer kage, skal vi ikke også have en slikpose og/eller is).
  • Børnene drikker vand til maden (ikke saft, juice eller andet sødt)
  • Vi samler børnene én gang, hvor hele måltidet gives. Det giver for mange afbrud og forvirring hos børnene, hvis vi skal samles flere gange.
  • Man behøver selvfølgelig ikke servere mad til fødselsdagen, en bolle/frugt eller andet er helt fint.

Vi kommer gerne hjem til fødselsdagsbarnet, hvis det er muligt i forhold til afstand og kalender. Vi vil typisk være på besøg i 1,5 time, hvor børnene gerne vil lege med barnets legetøj og hinanden. I forhold til både den tid vi har til rådighed og stor spredning i udviklingsniveau vil vi gerne undgå skattejagt, ballondans m.m.)

I må også gerne holde fødselsdagen her i børnehaven. Hvis I ikke selv har mulighed for at deltage, tilbyder vi, personalet, at være behjælpelige med at dele noget enkelt ud (f.eks. kage, boller, is, frugt eller andet kl. 10). Hvis I gerne vil byde på mad, skal i selv deltage i fødselsdagen i børnehaven.

Børnene skal ikke have en gave med til barnet. Børnehaven laver en samlet tegning, som er en gave fra alle børnehavevenner til fødselsdagsbarnet.